НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Круглий стіл «Позашкільна освіта: стан, виклики, перспективи»

19 квітня в Національній академії педагогічних наук України відбулося засідання круглого столу«Позашкільна освіта: стан, виклики, перспективи». Організаторами заходу виступили: НАПН України, МОН України, Інститут проблем виховання НАПН України. Директори позашкільних навчальних закладів різних областей України, представники МОН України, науковці інститутів НАПН України, дослідження яких сприяють розв’язанню важливих проблем позашкільної освіти, зібралися для стислої предметної розмови про пошук ефективних шляхів розвитку позашкілля в умовах реформування освітньої галузі України.

Про надання пріоритетного значення розвитку освіти у діяльності уряду йшлося у вступному слові на відкритті заходу віце-прем’єр-міністра України В’ячеслава Кириленка. За його словами, держава має сприяти збільшенню кількості закладів позашкільної освіти, педагогів, які працюють в цій сфері, зростанню престижності праці педагога позашкільної освіти. У вступному слові до учасників круглого столу президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень наголосив на важливості постійної роботи з удосконалення позашкільної освіти, активної участі вчених НАПН України у цій діяльності. До розмови про стан позашкільної освіти в нашій державі долучився і голова Державної інспекції навчальних закладів України Руслан Гурак. У заході взяв участь і заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Учасники круглого столу розглянули три блоки питань. Перший було присвячено позашкільній освіті у сучасних умовах (модератор – Григорій Пустовіт, учений секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України). Обговорювали такі питання: наукове підґрунтя позашкільної освіти у сучасному вимірі психолого-педагогічної науки; Закон України «Про позашкільну освіту»: стан реалізації; функціонування і розвиток позашкільних навчальних закладів в умовах децентралізації; матеріально-технічне забезпечення і фінансування позашкільної освіти в умовах сьогодення; державно-громадське управління як ефективний механізм розвитку позашкільної освіти; взаємодія позашкільних навчальних закладів з громадськими організаціями; організація роботи пересувного позашкільного навчального закладу. Своїми думками щодо цього поділились дійсний член НАПН України Ольга Сухомлинська, директор Інституту проблем виховання НАПН України Іван Бех, начальник відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини Міністерства освіти і науки України Алла Середницька, президент Міжнародної асоціації позашкільної освіти, завідувач кафедри позашкільної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Олена Биковська.

У другому блоці, присвяченому модернізації змісту позашкільної освіти, було, зокрема, розглянуто питання: формування у зростаючої особистості цінностей європейського співтовариства; діти з особливими освітніми потребами; інклюзія в позашкіллі; особливості роботи з дітьми дошкільного віку у позашкільних навчальних закладах.

Найактуальніші проблеми національно-патріотичного виховання учнів у закладах освіти учасники круглого столу обговорили під час третього блоку питань. Серед них – система національно-патріотичного виховання учнів у позашкільних навчальних закладах; регіональна модель національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді засобами позашкільної освіти: проектування та реалізація; джура як складова системи національно-патріотичного виховання у позашкільній освіті. Ці теми висвітлили у своїх виступах як науковці, так і педагоги-практики:

провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Ольга Просіна, завідувач відділу позашкільної освіти КВНЗ Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» Валерій Гаврилюк, директор молодіжного центру «Слобожанська духовна криниця імені Миколи Щепенка» Сватівського районного Луганської області Наталія Павленко.

Підбиваючи підсумки круглого столу, його учасники наголосили на необхідності збільшення фінансування позашкільної освіти, пошуку нових форм і осучаснення підходів до роботи в системі позашкілля. Було прийнято резолюцію щодо подальшого розвитку позашкільної освіти України.

Прес-служба НАПН України
17:31 20.04.2017