НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Засідання нового складу Президії НАПН України

5 квітня відбулося засідання нового складу Президії НАПН України. Склад Президії оновлено  наполовину. Уперше до складу Президії як керівного органу Національної академії педагогічних наук України обрано науковців з установ Академії. Такий склад Президії забезпечуватиме  демократичний зворотний зв′язок з  широким колом науковців на всіх рівнях структури, а також урізноманітнить точки зору при розгляді та обговоренні наукових питань на засіданнях Президії. 

Учені розглянули результати наукового дослідження «Психологічні особливості підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді», виконаного в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (2014-2016 рр.).

Члени Президії НАПНУкраїни заслухали й обговорили доповідь «Психологічні особливості підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді»доктора психологічних наук, завідувача відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Едуарда Помиткіна та інформацію голови комісії Галини Шевченко, дійсного члена НАПН України,директора Інституту духовного розвитку людини Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Було зазначено, що за результатами дослідження обґрунтовано принципи духовно-особистісної інтеграції, ієрархічності, ціннісно-смислової детермінації; виявлено психологічні особливості підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді.

Розроблено та експериментально перевірено психологічну модель підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді, запропоновано 4 авторські експериментальні методики для виявлення готовності педагогів до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді: «Духовний потенціал особистості», «Структура і зміст характеру», методика діагностики спрямованості мислення та провідних особистісних мотивів «Книжкова полиця», анкета «Діалогічні механізми особистості».

Дослідження здійснювалося на базі вищих навчальних закладів (факультет психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка), Науково-методичного центру управління освіти Солом’янського району м. Києва, загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості (Котовський комунальний навчально-реабілітаційний центр Магдалинівського району Дніпропетровської обл.), районного рівня (загальноосвітній навчальний заклад 1-3 ступенів, колегіум № 11, м. Новомосковськ, Центр В.О. Сухомлинського при дошкільному закладі № 8, м. Прилуки, Прилуцька гімназія № 5 імені В. А. Затолокіна) та київських загальноосвітніх навчальних закладів (спеціалізована школа № 187 з поглибленим вивченням української та англійської мови, спеціалізована школа № 120 з поглибленим вивченням природничо-математичних наук, Український колеж імені В.О. Сухомлинського).

Президія Національної академії педагогічних наук України постановила схвалити звіт керівника теми НДР «Психологічні особливості підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнівської молоді» Едуарда Помиткіна. При обговоренні питання було зазначено, що попри широке дослідження цієї наукової проблематики (практично кожний з напрямів досліджень торкається проблеми духовності) за сучасних умов розвитку суспільства потрібно поглиблювати дослідження в цьому напрямі, з одного боку, урізноманітнюючи підходи до досліджень, а з другого, об′єднуючи зусилля у міждисциплінарних дослідженнях.

 На засіданні йшлося і про відзначення 25-річчя НАПН України у 2017 році, а також про затвердження плану заходів НАПН України, що проводитимуться в рамках ХІ Всеукраїнського фестивалю науки.

Прес-служба НАПН України
18:36 05.04.2017