НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства

20 лютого з ініціативи Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» при Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України  до Міжнародного дня рідної мови було проведено вебінар з проблеми  «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства».

Співорганізаторами  вебінару стали викладачі, вчителі, науковці, студенти, магістранти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (науково-дослідна лабораторія академічної культури дослідника), Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка.

Тема Міжнародного дня рідної мови 2017 року – «На шляху до сталого майбутнього за допомогою багатомовної освіти». З привітальним словом до учасників заходу звернулась дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України Нелля Ничкало, окресливши суперечності та перспективи рідномовної освіти як основи багатомовності в Україні. Модератором заходу виступила член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Лариса Лук’янова, яка узагальнила особливості формування рідномовної компетентності різних категорій дорослих.

Проблеми функціонування державної мови в соціокультурному просторі України було узагальнено у доповіді дійсного члена НАПН України Георгія Філіпчука, який означив націєтворчий потенціал української мови, рідномовної освіти у вимірах сучасних пріоритетів мовної політики держави. Народний депутат п’яти скликань Верховної Ради України Іван Заєць узагальнив перспективи  розвитку українознавчої освіти, суголосні з векторами сучасних законотворчих процесів в українському суспільстві. Доктор педагогічних наук, науковий кореспондент Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Тамара Усатенко окреслила ключові компетентності «Нової української школи», з-поміж яких визначила філософсько-епістемологічну сутність рідномовної компетентності особистості. Доктор, професор надзвичайний кафедри соціальних наук, викладач дошкільної педагогіки і раннньошкільної педагогіки Вищої школи бізнесу і науки про здоров’я в Лодзі (Польща) Тереса Яніцка-Панек означила особливості рідномовного навчання у польській системі освіти.Аксіологічні детермінанти розвитку рідномовної педагогічної освіти в Україні стали предметом наукової рефлексіїдоктора педагогічних наук, провідного наукового співробітника відділу змісту і технологій навчання дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Олександра Кучерявого.

У роботі вебінару взяли участь близько 80 науковців, освітян, викладачів, вчителів, молодих дослідників, які обговорювали проблеми багатомовної й рідномовної освіти у контексті сталого розвитку у рамках таких секцій: розвиток мови як основа національної культури і чинник сталого розвитку суспільства; теорія і практика рідномовної і багатомовної освіти в Україні і світі; розвиток мовно-комунікативної компетентності різних категорій дорослого населення.

Прес-служба НАПН України
13:21 21.02.2017